funda
Asi bir köylü kızı olmadığı için sıra dışı bir kıyafeti olması bana hiç garip gelmedi açıkçası. Bu tür bir eksantrikliği olabilecek bir karakter çünkü. Sınıfsal konumu da bu tür kıyafetlere -özgün - uygun. Asi'nin sınıfsal konumu eksantrik bir kıyafet zevki ve stili olmasıyla çelişmiyor, karakteri de. Ben kıyafetini onun sıra dışılığının göstergesi olarak da algıladım. Bana batmadı, aksine kıyafet seçimini takdir ettim. Hikayeyi ve karakteri tamamlıyor. Sonuçta dizide bu kadar eksantrik kıyafetleri olan tek kişi Asi. Onun dışındaki herkesin kıyafeti geldikleri yer ve konumları, karakterleriyle uyumlu yani normal. Asi sıra dışı, eksantrik, kıyafeti de öyle.
auryn / 27 Ekim 2007
Asinin giydiği kıyafetleri beğendiğimi bende söyleyemeyeceğim, 17. yüzyılda Avrupalı çiftçi kadınlarının kıyafetlerine benziyor çünkü ve "o dönemde bu tür kıyafetler giyildiği" cümlesini de Defne’nin ve annesinin giydiği kıyafetler doğrulamıyor, demek başka türlüsü de oluyormuş
fatma-1721 / 27 Ekim 2007
"O dönemde" tabiri zaten bu dizi için çok yanlış sevgili Fatma Abla. İzlediğim dizideki Demir'in Jaguar'ı 2007 model. Bence Aşk ve Gurur esintileri taşıdığı için böyle giydirilmiş Asi. Ama hayatımda çiftçilikle uğraşan kimsenin hareketlerini kısıtlayan kıyafetle çalıştığını görmedim. Rahat bir pantolon rahat bir gömlekle de bu hava verilir bence. Eksantrik olacağız madem bu da yeterli forever_bim / 27 Ekim 2007 |
funda
İlk bölüm ve izlenilen güçlü rakipler olmasına rağmen reytingler gayet iyi… ilerleyen zamanda çok daha iyi olacaktır…
Asi'nin kıyafetleri tarlada çalışan biri için iyi değil, zirai iş yapmasını oldukça zorlaştırır ama yakışmış, hoş Tuba ne giyse yakışıyor.
Demir'in Asi'yi arabadan indirmesi güzel değildi, Demir için gereken tanımı yapmışsınız zaten… evet Asi olup biteni bilmiyor ve kendisine takınılan tavır haksızlık ama beni de şaşırtmadı... Büyük aşklar nefret ve kızgınlıkla başlar tezi için ön adım gibi olmuş bu sahne
Demir'in sert ve kaba duran görünümüne rağmen cana yakın, sevecen ve duygusal olduğunu düşünüyorum... sadece bu yönlerini göstermiyor, kız kardeşi dışında, muhtemelen teyzesi ve arkadaşına karşıda öyle... yaşamış oldukları yüzünden geliştirmiş olduğu bir savunma mekanizması gibi… Üstelik kötü anılara sahip olduğu yere gelmiş olması ve geliş amacını düşünürsek çok daha sert olacağı muhakkak...
Böcek istilasına takınılmış... Bence de çöküşü hızlandırmak için hazırlanmış sahne... Hikayeyi hemen uygulamaya geçmek için yapılmış...
Salıncak sahnesi… eleştirinin yanı sıra çok beğenildiği ortada, ben de beğendim… Kitabı okumadım, filmi izlemedim, sahneden haberim yok, ilk kez bu dizide izledim o yüzden itici ya da tuhaf gelmiyor… Güzel bir sahne… izleyenlerin de bu sahneyi beğendiklerini okudum… bu da iyi bence.
Belimden tutunca korktuğumu hissettim repliği… evet biraz tuhaf duruyor... ama ben şuna yordum… malum büyük bir aşk geliyor aynı zamanda da büyük bir gerilim ve kavga ortamı… bizim kız hissetti de başına gelecekleri o tarz cümle sarf etti… ilginç bir replik olmasına rağmen senaristin buna işareti diye düşündüm.. sude9 / 27.10.2007 |
funda
Bölüm yorumuma Demirin geçmişiyle başlamak istiyorum çünkü demiri demir yapan bu geçmiş. Böyle bir kadını geçtim, insan, anne vicdani olabilir mi? Bir insan ne kadar çaresiz olursa olsun kendi dayanma gücünü yitirsen ve canına kıyma yolunu seçsen bile o küçücük masum yavrularına kıyar mı? Bu düpedüz katillik! Evlat katili bir anne! O sahneyi izlerken tüylerim diken diken oldu, Demir’in annesine hiç acımadım, gittiği yerde dünyadakinden bin beter olsun! Onun gibi birinin anne olmuş olması büyük bir şansızlık bence. Demirin kız kardeşi annesinin günahını, evlatlarını sevme anlayışının bedelini hayati boyunca hasta yasayarak ödeyecek. Demir bu olanları az çok idrak edebilecek bir yaştaydı, annesi kendisiyle birlikte onu ve kardeşini de öldürüyordu, ben bu çocuğun delirmediğine şaşırdım, teyzelerine helal olsun bu çocukları özellikle de Demir’i akli başında biri olarak yetiştirebildiği için. Demir ne kadar sağlıklı, aklı başında görünse de bence onda aşırı bir hasar var, görünmeyen bir hasar ve bu hasar onun tüm hareketlerine yansıyor ve yansıyacaktır. Bu yüzden Asiye arabada verdiği tepkiyi yadırgamıyorum, Asi ona o nehri hatırlatıyor, sırf bu bile yeterli bir sebep aslında Demir’in delirmesine. Demir, annesinin sadece haksızlığa uğradığı için değil de çok güçsüz ve zayıf biri olduğu için bu isi yaptığını ve bunun öncelikle onu o duruma iten sebeplerin değil de annesinin kendi suçu, zayıflığı olduğunu kabullenmesi gerekiyor, sebep ne olursa olsun sonuç bu olmamalı. Bu gerçeği kabullenemeyen bir Demir adam olmaz, hayat kuramaz ne Asi’yle ne de memlekette başka biriyle, tabii Asi’yle daha zor ama duygulara gem vurulmuyor, Demir bey bal gibi de Asiye vuruldu, özellikle ahırdaki o son sahnede o gözleri fal taşı gibi açılmıştı, gülmekten koptum onun o yüz ifadesine.
Murat Yıldırım rolüne yakıştı ama bu rolün hakkini verebilmesi için daha fazla çalışması gerektiğini düşünenlerdenim.
Tuba Büyüküstün bence rolünü çok güzel oynadı. Çemberimde gül oya da çok farklı bir rol oynadı. Ihlamurlar Altında dizisiyle bu dizide oynadığı karakterler arasında fark var tabii, değişik bir ortam ,degisik bir karakter ama karakterlerin ruhsal yapisinda fazla bir farklılık yok, ikisinde de kararlı, inatçı, ailesine düşkün, fedakar, alçak gönüllü…. ama rolüne deyim yerindeyse cuk diye oturdu. Bölümde “ asi nehri can almaz”dı sanırım repliği hariç gözüme batan saçma başka bir repliği yoktu (gerçi izlerken çok yorgundum, gözümden kaçmış da olabilir), “belimi tutunca korktum” repliğini çok da garip karşılamadım, daha önce bir erkek bana hiç böyle dokunmamıştı, bundan dolayı ürktüm demek istedi sanırım (dokunuştan mi ona bakan gözlerden mi bilmem ama etkilendiği çok açık belli oluyordu).
Asi’nin giydiği kıyafetlere acilen bir çözüm bulunmalı, bunun ne dönemle ne de başka bir şeyle ilgisi var, giysilerinin tıpkı “aşk ve gurur“daki kızın giysilerine benzetilmesi bu dizinin bir taklit, kopya olduğunu düşündürür ve yazık olur bence.
Zemini atılan Asi Demir askına bir-iki cümleyle değinmek istiyorum, bu aşk haklı olarak zor, her iki tarafın da acı çekeceği ve çektireceği bir aşk olacak ama bu askın bir tarafı olarak erkek karakter Demirin daha rahat, kasılmadan davranabilmesi, tavırlar sergilemesi gerekiyor, ben bunu ne yazık ki ilk bölümde göremedim, inşallah diğer bölümlerde bu durum düzelir.
Asi’nin kardeşleri de çok tatlı, hepsi rollerine uydu ama Defneyi özellikle çok beğendim.
Cetin Tekindor, Tuncel Kurtiz ve Nur Sürer dizimizin usta oyuncuları, oyunculuklarını konusturdular gerçekten de çok başarılıydılar
Nur Sürer’in oynadığı karaktere sinir olmakla beraber onu zevkle izledim ama kocası ve kızı para bulmaya çalışırken onun davranışlarını görünce de “koyun can derdinde, kasap et derdinde” demekten ve kızmaktan da kendimi alamadım. Daha çok sözler söyletecek bu Neriman hanim bana ve bizlere, öyle görünüyor.
Baba-kız ilişkisine bayıldım, o sahnelerde Çetin Tekindor ve Tuba Büyüküstün çok başarılıydılar, tarlada döktükleri gözyaşları, hissettikleri acıyı sadece izletmediler yaşattılar, mükemmeldi. Dizinin müzikleri muhteşemdi. fatma-1721 / 27 Ekim 2007 |
denizbasak / 16.06.09
Asi, sanırım ilk asiliklerini evde annesine ve kardeşlerine benzemeyerek yapmış. Seçtiği meslek bile pek o tür bir annenin, o tür hayat şartlarında, kızı için düşüneceği meslek değil… Belki bayağı mücadele verdi kabul ettirebilmek için kim bilir?
Ben, sanki Demir'in, Asi'yi annesine benzettiğini düşünüyorum. Yemenili hallerini özellikle… Bana mı öyle geliyor bilemem ama etkilenmesinde bunun da rolü var gibi...
Demir'in Asi'yi arabadan indirmesi büyük kabalık. Bunu mazur göremem. Acaba çiftlik sahibi olduğunu bilseydi gene böyle davranabilir miydi? Neyi çağrıştırırsa çağrıştırsın, neye kızarsa kızsın yapmamalıydı... Bence de çocukken yaşadıkları psikolojisini bozmuş ama gene de ayıp yaptığı... siyah-beyaz / 27 Ekim 2007 |
funda / 18.09.2010
Diziyi tekrar tekrar izleyince ayrıntıları fark ediyorum. Asi ile Demir arasındaki bağ çok iyi kurulmuş. Demir'in annesinin boğuldu nehrin adı Asi, Demir'in etkilendiği kızın adı Asi. Aynı zamanda Demir'in annesini bulduğu kızın adı Asi. Yani Asi' de annesini görüyor gibi. Demir için karmaşık bir durum.
Oyuncular açısından birkaç şey söylemek istiyorum. Asi'nin Demir' e baktığı her sahnede acayip etkilendim. Ama Demir için aynı şeyi söyleyemicem. Yani Demir'in bakışlarından pek etkilenemedim. Bilmiyorum belki Tuba sevdiğim oyuncu olduğu için de öyle geliyor olabilir ama her ikisinin bakışmalarından da etkilenmek istiyorum. Yorumum taraflı görünebilir ama gerçekten Demir'in Asi' ye bakışı, Asi' nin Demir'e bakışı gibi değildi. Murat rolünü yaparken Tuba'ya daha güzel ve anlamlı bakmalı. Onun dışında Murat'ı çok beğendim. Yani diğer sahnelerde iyiydi. Özellikle annesini, geçmişini anarken çok etkileyiciydi. Neslihan17 / 28 Ekim 2007 |
sugary / 29.10.07
Bence ikisi de çok etkilendi hatta Asi’deki farklılığı ablası anladı. Belki ablasının sözleri etkili olur da Demir’e olan hislerinin farkına varır ama Demir’in anlaması da kabullenmesi de çok daha zor olacak eminim. Yine de Demir’in daha derinden sevmesini bekliyorum nedense. Zaten Asi’den ablasıyla konuşurken falan duyarız hislerini ama Demir’in aşkını uzun bir süre ancak bakışlarından anlayacağız o yüzden çok daha anlamlı bakmasını bekliyoruz bence. Lawinia / 28 Ekim 2007 |
funda / 14.09.09
Diziyi izledim Cuma akşamı, açıkçası daha çok beğenirim diye düşünmüştüm fragmanları görünce ama pek de beklediğim gibi çıkmadı. Gerçi kötü de değildi tabii ki ama… Umarım ileriki zamanlarda senaryosu daha da oturmuş bir şekilde ilerler Asi.
Bana göre ilk bölümün senaryo açısından en büyük handikabı Demir'in annesinin çocuklarını da nehre atarak intihara kalkışmasıydı… Ne olursa olsun hiçbir vicdanlı annenin böyle bir şey yapabileceğine ihtimal vermiyorum ben açıkçası… Önce çocuklarını ağaca bağlayıp gözlerinin önünde köprüye kadar gidiyor sanki çocuklarına işkence çektirmek ister gibi. Böyle bir şey olabilir mi? Öyle bir sahneydi ki insan ''anne geldiği konumdan ötürü çocuklarını suçluyor ve çocuklarının gözlerinin önünde intihar etmeye çalışıyor'' der… Sonra çocuklarının ağlamasına dayanamayıp onları da yanına alarak kendini nehre bırakıyor… Ama ne hikmetse Demir ve 2-3 yaşlarındaki kız kardeşi kurtulurken, annesi ölüyor… Madem anne çareyi (!) intihar etmek de buldu, bari çocuklarını da yanında götürme. Kaldı ki annenin intihar etmesinin tek sebebi dizinin son sahnesinde gördüğümüz şeyse, bence anne kolaya kaçmakta bulmuş çareyi… Bence Demir'in kendisi de gayet iyi biliyor annesinin yanlış yaptığını ama kabullenemiyor… Hatta belki de Asi ''intihar çare değil çaresizlik'' dediği için ve o da bunun aslında doğru olduğunu bildiği için kızı paldır küldür arabadan indirdi dayanamayıp… Yaptığı hareket tabii ki çok kabaydı ama Asi'nin de kendisini boğulmaktan kurtardığı için Demir'e teşekkür etmemesi de ayıptı… Ben severim aslında böyle çekişmeli başlayan aşkları, umarım güzel bir şekilde yansıtılır dizide..
Senaristler başarılı aslında ama nedense bana hikaye sonradan klişelecekmiş gibi geliyor ama daha birinci bölümü izleyip de kesin bir kanıya varmamak lazım… Bölümler ilerledikçe daha da belirginleşir senaryonun ne şekilde ilerleyeceği… Yalnız Aşk ve Gurur'dan fazlaca etkilenilmiş gibi geldi bana, mesela ilk aklıma gelen salıncak sahnesi…
Oyuncuların performanslarını da genel anlamda beğendim… Özellikle de Çetin Tekindor'la Tuncel Kurtiz mükemmeldi. Bir de üçüncü kız kardeşin gerçek hayatta da Tuba'ın kardeşi olma ihtimali ne kadar acaba? Baya benziyorlar da... Tuba rolüne biraz fazla naif kalmış gibi geldi bana, Asi'nin daha sert bir karakter olmasını beklerdim. Umarım bölümler ilerledikçe Tuba da rolünü daha iyi benimser..
Bu arada beni şimdilik Defne'yle Demir'in arkadaşının ilişkisi daha çok çekti, o beyi de ilk kez izliyorum sanırım. Başarılı buldum kendisini baya, yalnız onlar da biraz fazla yangından mal kaçırır gibi gittiler o ayrı.
İleriki bölümlerde daha da keyif alarak izlediğim bir dizi olur umarım… Bu arada müziklerle yönetmene değinmeden olmaz. Zaten Nail Yurtsever'le Cevdet Mercan'ı beğenmişimdir hep yaptıkları işlerle, bu dizide de oldukça başarılılar.. cropsy / 28.10.07 |
funda / 14.09.09
Dizinin oyuncuları açıklandığında iyi demiştim ama yanıldım. Gerçekten de Demir çok hafif kalmış Asi’nin yanına. Daha böyle o rolü kaldırabilecek biri olsaymış. Demirin hikayesini Murat Yıldırım’a bence tam olarak oturmamış. O hikayeyi bana göre izleyiciye gerçekçi gibi göstermiyor. Alışması zor olacak. Ne Demir’i sevebildim nede Neriman hanımı daha ilk bölümden. Nasıl alışırım bilmiyorum CanKuşu / 28 Ekim 2007 |
funda / 15. 09.2009
Ben diziyi dışgöz olarak izledim. Biraz daha objektif baktığıma inanıyorum. Çünkü ne Tuba'ya ne de Murat'a bir yakınlığım söz konusu. Dizide oyuncu olarak en fazla Çetin Tekindor ve Tuncel Kurtiz'i beğendim. Ama genç kadrodan kimin yıldızı parladı derseniz Murat Yıldırım bir önceki canlandırdığı Ali karakterinin aksine Demir'i öyle bir çizmiş ki onu takdir ettim beklediğimin çok üstünde çıktı. Tuba'ya gelince bu bölüm zaten senaryoda Asi'yi öne çıkaracak fazla replik yoktu ama zaman zaman (hatta çoğu zaman) Filiz'i izliyormuş gibi oldum. Evet kıyafetler saç baş farklı ve makyaj da yok ama bu farklılık değil bence. Farklılık canlandırdığın karaktere bürünmekle alakalı. Zarife ve Filiz arasındaki farkı Filiz ve Asi arasında göremedim.
Demir sert biri gibi görünüyor ama iyi biri olduğu da belli. Karakteri Murat oldukça iyi çizmiş bana kalırsa forever_bim / 28 Ekim 2007 |
puppetteers / 19.08.09
Ben ne hikmetse beğenmeyenler sınıfındayım. Tuba hakkında söylediklerin doğru olabilir katılıyorum ama Murat Yıldırım hakkında aramızdan bir ağrı dağı geçer. Karakter çizmiş diyorsun, ben çizilen bir şey görmedim çok hafif kalmış Murat’a bu rol, çok. Ne demek istediğimi ilerde daha iyi anlarsın.
Ve ilk bölümde dikkatimi şu çekti sanki Murat’tan başka erkek yok… öyle zor aşık etmeye oynamışlar inandırıcılıktan yoksun ve ilk bölümde aşk. Bu dizi nasıl gelişecek hikayenin sonu tıkalı uzun sürmeyecek bence. Bir entrika ve birbirini anlamama daha kaldıramam doğrusu.
Ve son dediğine katılıyorum, Çetin Tekindor ve Tuncel Kurtiz hakkında tamamen haklısın herkese iyi akşamlar matraka / 28 Ekim 2007 |
funda / 23.08.09
Asi kendisini kurtaran, biraz etkilendiği, arabasına alıp sonra kabaca indiren bu nedenle kızdığı kişiyi gördü… ama Demir Asi'den ziyade mandırayı bulmanın, oradaki kötü anılarını, cehenneme çevirmek istediği yeri ve kişileri gördü… tüm bunlar eklenince sadece Asi'ye odaklanması, etkilenmesi beklenilemezdi... ama Asi'nin sadece odaklandığı Demir'di... bu nedenle onun bakışları daha güzel ve etkileyiciydi…
sude9 / 29 Ekim 2007 |
DUYGU88
…bir sünnet sahnesi var bende ordaydım bütün çekim boyunca. … … Bir dans sahnesi var doğrudur ama bekleyip görelim.
ama şunu sakın unutmayın hiç bir şey göründüğü gibi kolay değil. Çok zor anlatılmaz yaşanır cinsinden. Ben onları izlerken yoruldum. Zalimyar / 29 Ekim 2007 |